پارس نیکو    parsnikoo

پارس نیکو parsnikoo

سعید نیکو
پارس نیکو    parsnikoo

پارس نیکو parsnikoo

سعید نیکو

Modeling Global Illumination with Radiosity

Modeling Global Illumination with Radiosity

ایجاد نورپردازی سراسری با رادیوسیتی

Nikoo


واژه Radiosity یک تکنولوژی پردازش است که در واقع چگونگی عملکرد نور در محیط را شبیه سازی میکند.

 

این مبحث برای شما یک مرور کلی مفهومی از اینکه Radiosity چیست و چگونه این تکنیک روشنایی سراسری با دیگر تکنیک های موجود در 3Ds MAX همکاری میکند. این اطلاعات درباره اینکه کدام تکنیک برای تجسم فکری کاری که می خواهید انجام دهید مناسب تر است، به تصمیم گیری شما کمک میکند. سیستم Radiosity به شما مزایای قابل توجهی برای شبیه سازی دقیق نورهای استاندارد موجود در صحنه میدهد:

 

·         افزایش کیفیت تصویر: تکنولوژی Radiosity موجود در 3Ds Max یک شبیه سازی دقیق از نورهای فتومتریک موجود در صحنه ارائه میکند. جلوه هایی مثل نورهای غیر مستقیم، سایه های نرم، و تراوش رنگ در بین سطوحی که تصویری کاملا طبیعی را ایجاد میکند که با پردازشگر scanline معمولی قابل انجام شدنی نیست. این تصاویر، نمایش قابل پیش بینی و بهتری از آنچه که طرح شما تحت یک حالت نورپردازی خاص خواهد داشت را به شما خواهد داد.

 

·         نورپردازی ای که بیشتر قابل درک است: با اتصال به تکنیک Radiosity، نرم افزار 3Ds Max یک سطح مشترک نورپردازی دنیای واقعی را ارائه می دهد. به جای آنکه شدت نور را مقداری دلخواه تعیین کنیم، شدت نور با استفاده از واحدهای فتومتریک تعیین میشوند (lumens, candelas, و نظیر آنها). مضافا، با استفاده ار فایلهای پخش کننده شدت روشنایی استاندارد در صنعت (مثل IES, CIBSE,  و  LTLI) که از بیشتر تولید کنندگان لوازم نور پردازی قابل تهیه است، می توان برای لوازم نورپردازی در نرم افزار 3Ds MAX خصوصیاتی مطابق با دنیای واقعی تعیین کرد. اگر قادر به استفاده از رابط نورپردازی دنیای واقعی باشید، می توانید به طور حسی و مستقیم صحنه خود را نور پردازی نمایید. می توانید با تمرین بیشتر به کشفهایی در زمینه طراحی دست یابید که در تکنیک گرافیک رایانه ای نیازمند آن است که به زور صحیح به تصویر کشیده شود.


ترجمه فارسی این مقاله آموزشی در تارنمای زیر برای دانلود و استفاده قرار گرفته است:

Modeling Global Illumination with Radiosity


ترجمه متن: مهندس سعید نیکو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد