Radiosity Controls
کنترل های رادیوسیتی
سعید نیکو
راه حل Radiosity تکنیکی است برای محاسبه نورهای غیر مستقیم. خصوصا، Radiosity بازتابش های داخلی نور diffuse که بین همه سطوح موجود در صحنه رخ می دهد را محاسبه میکند. برای ایجاد این محاسبه، Radiosity بایستی نورپردازی، مواد، و تنظیمات محیطی صحنه را به حساب آورد.
روند Radiosity از روند پردازش مجزا است. می توانید بدون Radiosity پردازش کنید. هرچند برای پردازش به همراه Radiosity، ابتدا باید Radiosity محاسبه شود.
هنگامی که راه حل Radiosity برای اولین بار ایجاد گردد، می توانید در چندین پردازش از آن استفاده کنید، که شامل چندین فریم انیمیشنی باشد. اگر صحنه شامل حرکت یک جسم باشد، در این صورت ممکن است Radiosity نیاز به محاسبه مجدد داشته باشد؛ برای اطلاعات بیشتر به بخش Animation with Radiosity مراجعه کنید.
برای مرور کلی فرایند Radiosity و اینکه در 3Ds Max چگونه کار میکند، Radiosity Solution را ببینید.
برای دیدن پیشنهاداتی درمورد روند کار با Radiosity، Radiosity Workflows را ببینید.
یادداشت: Radiosity روشی است برای روشن سازی سراسری.
مهم: اگر ابعاد و اندازه های صحنه شما واقعی نباشند (با تغییر مقیاس ترسیم شده باشند)، Radiosity نمی تواند نورپردازی واقع گرایانه ای را به نمایش بگذارد.
این مقاله به فارسی ترجمه شده و در تارنمای زیر برای دانلود و استفاده قرار گرفته است:
ترجمه مقاله: مهندس سعید نیکو