رادیوسیتی چگونه در مکس کار می کند
این مبحث مروری کلی بر نحوه کارکرد radiosity در نرم افزار 3Ds Max دارد.
کل مراحل به این شرح است:
1. جسم به جسم، نرم افزار 3Ds Max یک کپی از صحنه را به داخل موتور radiosity بارگذاری میکند.
2.
نرم افزار 3Ds Max هر جسم را با توجه به Global
Subdivision Settings که در کشوی Radiosity
Meshing Parameters قرار دارد، تقسیم بندی میکند، و یا اگر
خصوصیات منحصر به فرد جسم
(object's individual object
properties) با تنظیمات ذکر شده مطابقت نداشته باشد،
تقسیم را بر اساس خصوصیات جسم انجام میدهد.
3. نرم افزار 3Ds Max تعداد معینی پرتو را بر اساس میانگین بازتابش صحنه و تعداد polygonها ساتع میکند. درخشان ترین سرچشمه نور تعداد بیشتری پرتو نسبت به سرچشمه های ضعیفتر داراست.
4. این پرتوها به طور تصادفی در صحنه جهش کرده و انرژی را به وجه ها می سپارند.
5. نرم افزار 3Ds Max با پس گرفتن همه انرژی ها از وجه ها و پراکندن آنه به سمت نزدیک ترین گره صحنه را به روز میکند.
برای تشریح جزئیات بیشتر نحوه کار radiosity، فصلی که تحت عنوان “Refinement Steps for Radiosity,” در ادامه آمده است را ببینید.
برای دانلود و استفاده به تارنمای زیر مراجعه نمایید:
How Radiosity Works in 3ds Max
ترجمه مقاله آموزشی: سعید نیکو